ZENIT – system sekwencyjnego wtrysku gazu jest jednym z najnowocześniejszych rozwiązań alternatywnego zasilania silnika samochodowego. Opracowany wspólnie z włoską firmą Autronic – znaną i cenioną marką na światowym rynku gazowym. Sekwencyjny wtrysk gazu ZENIT jest systemem niezawodnym i bezpiecznym.
Posiada wszelkie niezbędne homologacje EKG ONZ:
- • 67R – 01
- • 110R – 00
- • 115
Współpracuje praktycznie z każdym silnikiem benzynowym – zarówno nowoczesnym, wyposażonym w wielopunktowy wtrysk paliwa jak i nieco starszej generacji – z wtryskiem półsekwencyjnym lub full group. Nie wymaga stosowania dodatkowych emulatorów.
W skład zestawu systemu ZENIT wchodzi:
- • Centrala – sterownik ZENIT;
- • Reduktor zintegrowany VITO;
- • Wtryskiwacz gazowy;
- • Czujniki monitorujące instalację;
- • Filtr fazy ciekłej;
- • Wiązki elektryczne z konektorami;
- • Elementy montażowe, bezpieczniki.

Zestaw ZENIT przystosowany jest do pracy w różnych konfiguracjach sprzętowych. Współpracuje m.in. z reduktorami Vito, Alaska, Artic, Silver, Gold, Gurtner, Zavoli, oraz wtryskiwaczami Valtek, Rail, Magic, Matrix, Keihin, PlaniJet. Dostosowany jest do pracy z silnikami 3, 4, 5, 6 i 8 – cylindrowymi, zarówno wolnossącymi jak i turbodoładowanymi.
System sekwencyjnego wtrysku gazu – ZENIT wyposażony jest w zaawansowane oprogramowanie, które pozwala w pełni kontrolować pracę systemu. Współpracuje w czasie rzeczywistym ze sterownikiem benzynowym samochodu, na podstawie którego dobiera parametry pracy. Zainstalowany w samochodzie spełnia warunki OBD II / EOBD oraz normy emisji spalin.
ZENIT charakteryzuje się szeregiem możliwości, które można skonfigurować w zależności od potrzeb i życzeń klienta. Najważniejsze z nich to:
- • Bardzo ekonomiczny system, nie wpływający na parametry silnika pracującego "na benzynie"
- • Niewyczuwalna, automatyczna lub manualna zmiana zasilania z benzynowego na gazowe i odwrotnie
- • Możliwość montażu do silników z kolektorem z tworzywa sztucznego – całkowite wyeliminowanie wybuchów w kolektorze dolotowym
- • Łatwa kalibracja systemu "krok po kroku"
- • Możliwość aktualizacji oprogramowania
- • Automatyczne korekty na ciśnienie i temperaturę
- • Możliwość indywidualnego włączania/wyłączania lub zmiany zasilania dla poszczególnych cylindrów
- • Funkcja MAX i MINIMUM Power – przełączanie na zasilanie benzynowe w ściśle określonych warunkach
- • Dokładne wskazanie poziomu gazu w zbiorniku z możliwością zmiany ustawień
- • Licznik czasu pracy "na gazie" i "na benzynie"
- • Konfigurowalna funkcja rozgrzewania wtryskiwaczy gazowych przed przełączeniem zasilania
- • Świetlna lub/i dźwiękowa sygnalizacja braku gazu w zbiorniku
- • Możliwość zablokowania komputera własnym hasłem
- • Funkcja awaryjnego uruchamiania silnika "na gazie"
- • Rozbudowany interfejs autodiagnozy całego systemu.